Cele mai importante lecţii de viaţă

Ei bine, am primit recent această carte a lui Hal Urban. Autorul precizează la început că cei care primesc cartea, o primesc de la o persoană specială, care ţine la ei, etc.

Imaginaţi-vă că mintea mea e un cerc. Cartea asta nu mi l-a umplut cu nimic (pentru că era deja plin), ci doar mi l-a reconturat. Pentru mine cele 20 de principii „predate” acolo n-au fost o noutate (şi am fost tare mândră să observ cât de bine mă încadrez în tiparul omului de succes).

Nu vă voi enumera citate, pentru că această carte nu e formată decât din citate, ale autorului, sau preluate din diverse surse. Ar fi aberant să încerc să vă învăţ ce am citit, pentru că sunt sigură că tot ce e în carte ştiţi deja. Sunt principii de viaţă simple, cunoscute, dar pe care majoritatea nu le aplică din motive numai de ei ştiute.

Am oferit-o deja cuiva pentru a o citi, şi o recomand celor care nu sunt siguri de ei, celor cărora le e frică să ia decizii de unii singuri, celor care sunt evazivi în ce priveşte viitorul lor, celor care pur şi simplu nu ştiu de unde vin şi încotro se îndreaptă. Poate sună ca o predică, şi rar mă auziţi vorbind despre viaţă (asta cam aşa-i), dar vă asigur că poate fi de folos o carte de genul ăsta. Sunt mii de cărţi despre principii de viaţă, chei spre succes, metode de autodepăşire, de autoeducare, etc etc etc. Nu citesc aşa ceva, dar circumstanţa de a o primi cadou m-a obligat să o citesc, şi nu m-a dezamăgit. Nu există nicio cheie a succesului. Există doar capacitatea omului de a se autoeduca şi de a evolua. Şi cum altfel te poţi autoeduca decât citind?

Cuprinsul cărţii:

1. Succesul nu înseamnă doar a face bani.

2. Viaţa este grea… şi nu este întotdeauna dreaptă.

3. Viaţa este plăcută … şi incredibil de amuzantă.

4. A trăi nu este o întâmplare, ci o opţiune.

5. Atitudinea este rezultatul unei alegeri, cea mai importantă pe care o vom face vreodată.

6. Deprinderile sunt cheia oricărui succes.

7. A fi recunoscător este o deprindere – cea mai folositoare pe care ne-o putem însuşi.

8. Oamenii de calitate îşi construiesc vieţile pe fundamentul respectului.

9. Cinstea este cea mai bună politică.

10. Cuvintele amabile nu costă mult, dar înfăptuiesc multe.

11. Motivaţia adevărată vine din interior.

12. Scopurile sunt vise cu termen limită.

13. Nu există substitut pentru muncă multă.

14. Trebuie să renunţi la ceva pentru a obţine ceva.

15. Oamenii de succes nu-şi găsesc timp – ei fac timp.

16. Nimeni altcineva nu îţi poate creşte respectul de sine.

17. Corpul are nevoie de hrană şi de exerciţiu – la fel ca şi mintea şi spiritul.

18. Este în ordine să greşeşti – toată lumea o face.

19. Viaţa pare mai simplă când ştim ce este important.

20. Cel mai important lucru este să fii o persoană bună.

6 responses

  1. 1. Succesul nu înseamnă doar a face bani.
    50% corect

    2. Viaţa este grea… şi nu este întotdeauna dreaptă.
    100% corect

    3. Viaţa este plăcută … şi incredibil de amuzantă.
    120304050000 % corect

    4. A trăi nu este o întâmplare, ci o opţiune.
    EMOKIZII SUNT DE ACORD.

    14. Trebuie să renunţi la ceva pentru a obţine ceva
    Asa e.

    bai sa imi dai si mie cartea asta sa o citesc ca nu vreau tampeniile lu goldu.
    pare interesanta

  2. fa o actiune de caritate si da cartea la cel putin jumate din populatia tarii…dupa cuprins e vb exact despre lucrurile pe care nu le prea cunosc romanii 8-|
    ah, si dupa nick eu is urmatoarea ;;)

  3. `Succesul nu înseamnă doar a face bani.`
    eu sunt din categoria celora care crede ca succesul nu inseamna deloc a face bani (am eliminat pe `doar` care confuzeaza). Foarte frumos scrii.

  4. Hey!

    Ti-am zis joi k am sa’ti vizitez blogul;) din cele carora le-ai facut recenzie pe blogul tau, cartea asta mi-a atras atentia cel mai mult si deja ma pregateam sa te rog sa mi-o imprumuti…dar am vazut ca deja e coada:D o sa fac rost din alta parte:) mi se pare interesanta:-?
    e buna ideea cu biblioteca cu o sg carte:))) sunt destuuui carora le-ar trebui ceva de genul asta…romana avea dreptate si inca cel mai bine li se potriveste romanilor „13. Nu exista substitut pentru munca multa”…

Lasă un răspuns

