Cum am fi fost fără blog?

Am văzut întrebarea asta pe blogul lui Alex prima oară, apoi la Răzvan, ca să aflu ca a fost lansată de către Cristi Manafu. Ei bine, nu asta contează, cert e că mi-a plăcut întrebarea :)

Da, pe mine m-a schimbat, mă schimbă şi mă va schimba. Orice alegere din viaţă ne schimbă, indiferent de importanţa pe care i-o dăm. Dintotdeauna mi-a plăcut să fiu addicted to chestii de pe net, iar acum m-am oprit în sfârşit la blog. Mi se părea o chestie prea complicată ca să mă apuc de ea, probabil de-asta mi-am făcut aşa târziu blogul…

După cum îi spuneam şi lui Alex, blogul îţi dă o stare aparte, sentimentul că faci ceva ce nu mulţi fac în România (sau cel puţin nu mulţi o fac bine), poate chiar ceva aere de superioritate. Sunt destui care spun că blogurile sunt pentru cei fără viaţă socială, pentru introvertiţii ăia care habar n-au ce-i aia o ieşire cu prietenii sau o petrecere. Ei bine, nu-i cred că e tocmai aşa, dar nu vreau să încep să discut despre introvetiţi că-mi sar în cap să nege afirmaţia.

Cu ce m-a schimbat blogul? Cu un statut să zicem. Poate cu puţin respect câştigat din partea unor persoane. Cu multe comentarii pe care le şterg de genul „Eşti proastă”, „Mori” sau „Du-te dracu’!”. (Ceea ce comentatorii nu pricep e că eu nu pot accepta aşa ceva pe blogul meu numai ca să am comentarii… Văzusem recent un dobitoc cu spamuri (!!!) acceptate pe blog, şi le şi răspundea cu ‘Speak English, please’. WTF?). Cu ce m-a mai schimbat blogul? Mi-a adus oameni noi în jur cu care mă pot înţelege bine, şi cu care pot avea bloggingul în comun.

În plus, blogurile îţi pot intensifica anumite laturi ale personalităţii tale. Ba chiar poţi învăţa să fii selectiv în ce priveşte reacţiile pozitive sau negative pe care să ţi le exprimi. Poţi evolua pentru că lumea te citeşte, te cunoaşte şi te schimbă. Dacă scrii prost poţi schimba asta atâta timp cât există cârcotaşi care să-ţi scoată ochii. Dacă scrii bine există oameni care să te aprecieze şi vei scrie bine în continuare pentru ei (şi pentru trafic eventual).

Pe tine cum te-a schimbat blogul tău?

***

Am primit recent un fel de definiţie a bloggingului care m-a amuzat foarte mult. Zicea aşa:

„Never before have so many people with so little to say said so much to so few.”

Desigur, tipul care mi-a dat definiţia nu are blog şi nu are o părere bună despre blogging şi blogosferă în general. :P

4 responses

Lasă un răspuns

