Testamentul de ciocolată

Şi asta îmi plăcu. :D Desigur, faptul că îl cunosc pe Marian Coman nu m-a influenţat în niciun fel, ba erau chiar secvenţe pe care le citeam şi-mi spuneam ‘Marian chiar a scris asta?’. E foarte interesant concepută structura, pe 4 părţi care au ca voce narativă alt bărbat, iar la sfârşitul fiecărei părţi e câte un fragment de interviu cu doamna Cala, personajul principal. Ideea cu testamentul de ciocolată mi se pare interpretabilă, la fel şi cu Cei-care-tac. Totuşi, ultimul fragment de interviu spune că Cei-care-tac sunt cititorii, iar cartea de ciocolată e o carte care te poate duce în lumea Celor-care-tac. Mă rog, ambiguă idee pentru mine, acum, zic.

Gheaţa ar putea să plesnească în jurul meu şi apele să mă înghită, iar eu aş şti că Dumnezeu nu mă mai vrea aici şi aş aştepta fără să fac nimic clipa în care sufletul meu ar ieşi din mine într-o bulă de aer care să plesnească şi să mă facă liber.

Şi doar atunci m-am gândit că, atunci când vine, moartea nu ia un singur om, nu ia o singură viaţă. Ea duce cu sine zeci de destine împletite în jurul celui care moare. Ucide speranţe, frământă vieţi şi tulbură vise. Moartea nu este nicidecum o aventură solitară.

Ce comic ar fi dacă visele , atingându-se de pereţi, i-ar putea mânji.

Dar era atât de noapte încât nu ţi se aprindeau nici visele.

Recomandabilă, am zis.

9 responses

  1. eu nu te cred cand spui ca nu te-a influentat fatul ca-l cunosti pe Marian … nu te cred si gata! :))
    eu cred ca o sa ies la pensie pana primesc cartea asta … obs subtil ca sunt trimis la sala de lectura :( bine …

  2. nu, oscilam prea mult între păreri bune şi rele ca să zic ‘o să-mi placă pentru că-i cartea şefului’. aşa tâmpită mă crezi? :lol:

    văd că eşti tare nerăbdător.

  3. Pingback: Un sforait din hibernare « Marian Coman: Viata mea, povestile mele

Lasă un răspuns

