Pânza de păianjen & SdC #15

Pânza de păianjenO carte splendidă, plină de căldură, realistă şi visătoare în acelaşi timp, un amalgam de fericiri, frământări şi necazuri. Pe o scară de la 1 la 10, e de nota 11. Nu ştiu alţii cum sunt, dar multe episoade din viaţa Dianei Slavu seamănă cu episoade din viaţa mea şi m-am simţit uneori ca şi cum cartea asta ar fi scris-o cineva special pentru mine, despre mine. Cuprinde toată gama de sentimente ale unei tinere, din copilărie până la maturitate, de la primele griji şi complexe, de la primele necazuri şi eşecuri, până la momentele de fericire, de împlinire.

Îmi aduc aminte de SdC din aprilie când un biet copil neştiutor îmi spunea despre 11 minute de Coelho că i-a plăcut cum descrie psihologia feminină, mai ales că e scrisă de un bărbat. Şi acum îmi dau seama că psihologia feminină a fost doar speculată de către bărbaţi în literatură (oricum Coelho mi-e profund antipatic din principiu), şi că doar o femeie poate reda clar sentimentele şi fragilitatea sa, cu tot cu nuanţele nelipsite de feminism. Am avut o revelaţie, deci.

Ceea ce mă atrăgea la el era impresia pe care mi-o dădea că e singur, nenorocit, că unicul lui stimulent în viaţă sunt eu, că sunt singura lui bucurie, unica lui preocupare. Dacă nu-i aşa, nu mă interesează. Nu mă interesează un bărbat decât în măsura în care cred că-l stăpânesc ca femeie, în care cred că sunt pentru el, într-un moment din viaţă, o fiinţa unică, de neînlocuit.

***

Că tot zic de SdC, duminică, 21 iunie, ora 16:00 (că-i vară şi prea cald să ne vedem de la 15), pe terasa de la Biffy’s (să fie aer), urmează SdC #15. N-am afiş că nu sunt într-o perioadă creativă. Fac luna viitoare. Hai să ne vedem cu bine. A, şi luaţi-vă cărţile acasă. Nu vreau să le mai car. Şi anunţaţi-mă dacă veniţi/câţi veniţi. Pentru rezervare. Mulţumesc. Anunţ existent şi aici.

27 responses

  1. Pingback: Sus în pom… » Blog Archive » SdC #15

  2. @Ada, Dragos, Laura: Vă aştept :)

    @ana: Am recuperat un volum de Camus de la editura Biblioteca pentru toţi, „Exilul şi împărăţia”. De altul nu ştiu. Pe liste nu găsesc nicio „ana”, aşa că zi-mi în ce luna ai venit, să vad cine a luat Camus-ul tău :)

  3. Hey.Acum am aflat si eu de asta,pentru ca mi’ai lasat comentariu pe blog;;)
    despre ce e vorba?ce carti trebuie sa am la mine sau ce?as vrea sa vin si eu:)
    mersi ptr mi’ai spus.astept raspuns

  4. Nu ştiu ce blog ai (nu-mi aduc aminte de comentariu deci) :P E o întrunire culturală lunară, ne vedem, schimbăm cărţi, vorbim (nu neapărat despre cărţi) şi cam atât. Nu e obligatoriu nici să aduci şi nici să iei cărţi, dar dacă vrei să aduci, poţi să aduci orice crezi că i-ar interesa pe ceilalţi. În afară de asta, îţi mai trebuie tărie de caracter să ne suporţi când începem să dezbatem moartea căprioarei :lol: Atât. :)

  5. e ion prenumele si cretu numele. am adus cartea acum ceva multa vreme. cred ca sunt mai mult de 3 luni. cornelia imi spunea ca a gasit-o pe liste, deci… poate iei tu legatura cu cel/cea care a imprumutat-o.

  6. Da, te-am găsit pe lista din aprilie. Atunci ai adus-o, se pare. Cornelia găsise pe liste o colegă de-a mea care luase Camus, dar luase „Exilul şi împărăţia”, nu cartea ta. Şi pe lista din aprilie nu apare nimeni să fi luat Camus-ul tău. Data trecută am fost şi eu, şi nu era niciun Camus… Nu ştiu ce să zic… Când apare, o pun repede deoparte şi ţi-o returnez, promit. Numai să apară…

  7. :D atunci trece-ma pe raboj te rog … sper doar sa nu fiu a cincea roata de la caruta pe acolo (fiind un intrus, oarecum)… :) meanwhile ma intorc la licenta.

  8. Stai liniştit, nu aruncăm în nimeni cu roşii. Şi chiar dacă majoritatea ne ştim, nu suntem antisociali. Spor la licenţă şi ne vedem duminică :)

Lasă un răspuns

