2 ani. Albastru.

Împlinesc 2 ani de Last.fm. Trupa preferată a rămas şi va rămâne, clar, Opeth. Şi melodia, evident, Agathodaimon – Body of Clay (adică asta de mai jos, deşi parcă o mai postasem o dată, mai demult…). La mulţi ani mie şi contului meu.

***

Am citit azi Albastru nemărginit, aproape transparent. Şi iniţial m-a dezgustat, dar apoi cred că mi-a fost cumva milă şi greaţă de toţi drogaţii ăia. Mă fascina totuşi felul în care vedeau lucrurile, oraşul ca o pasăre, ploaia – ace argintii, da era frumos punctul lor de vedere, păcat că era doar efectul dependenţei de droguri. E trist totuşi că azi se vând din ce în ce mai mult cărţile despre sex, droguri şi violenţă, m-am săturat să dau peste de-astea, să mi le recomande lumea, să le aleg la întâmplare din rafturile din bibliotecă şi să îmi dau seama că aproape orice copertă de carte nouă ascunde aceleaşi teme comerciale şi, de multe ori, dezgustătoare, că aproape orice scriitor contemporan va încerca să se facă mai citibil tocmai prin pasajele astea cu detalii picante despre organe sexuale, sânge şi efectele drogurilor. Lumea asta se duce de râpă, aş fi preferat să se rămână la stadiul de Sandra Brown, siropoşenii şi dulcegării telenoveliste, care, în fond, nu transmiteau nimic. Nimic e mai bine decât rău. Şi încercasem să-i ofer o a doua şansă lui Ryu Murakami (la prima încercare, anume Extasy, a fost execrabil), şi poate că în asta a avut câteva pasaje mai expresive. Dar nu cred că mă mai încumet vreodată să citesc ceva de el.

***

Ne vedem la SdC.

4 responses

Lasă un răspuns

