Balzac şi Micuţa Croitoreasă chineză

Ce frumos ^^ . Aparent, cartea era mărturia unui tânăr chinez din perioada maoistă, considerat intelectual şi trimis la ţară pentru „reeducare”. Ţară = aproapesălbăticie. Neanderthal. Cu oameni care habar n-au să citească, să scrie, care nu ştiu ce-i aia vioară sau ceas. Şi din toate detaliile cărţii, cel mai ciudat mi se pare că sunt interzise cărţile. Adică, mnah, n-am prins comunismul şi oricum la noi n-a fost ca la ei. Beletristica occidentală te transforma automat în „duşman al poporului”. Mi s-a părut aşa inuman să-mi dau seama (ce-i drept, ştiam deja, dar n-am rumegat prea mult asta) că existau şi încă există tineri care ar vrea să citească şi n-au voie, că atunci când au şansa – poate unică – de a citi o carte (interzisă), trebuie s-o devoreze, să o ascundă, să o ferească de ochi străini pentru că ar putea fi denunţaţi pentru aşa ceva. Şi mi-am adus aminte că acum vreo 2 zile mi-a zis mie un individ că citesc prea mult şi o să pierd contactul cu realitatea. Ei să mori tu!? Mnah, poate Mao Zedong era tot un de-ăsta. Încă rumeg. Există oameni care vor să citească şi nu au voie. Şi-şi riscă viaţa pentru un roman. Şi există şi imbecili care au voie să citească, au cărţile sub nas la orice pas, şi refuză. Asta mă depăşeşte. Eu nu ştiu ce-aş face dacă s-ar interzice cărţile. Adică, mă rog, ar rămâne dejecţiile politice. Habar n-am. Beats me.

2 responses

Lasă un răspuns

