vraciul

nu-mi amintesc când sau dacă mi s-au mai înlăcrimat ochii de la vreo carte. poate când am citit îngerul morţii, dar era un amestec de milă şi dezgust. acum de milă şi admiraţie. e ceva ce mi se pare sec să povesteşti sau să descrii. am nervii zdruncinaţi, e drept, dar personajul de faţă nu pare real, e neverosimil prin gândirea şi prin faptele lui, prin sentimentele şi sacrificiile lui. nu ştiu dacă pierderea memoriei maturizează, îmbunează sau luminează suflete. nu ştiu dacă bătrâneţea aduce înţelepciune. nu ştiu dacă la ţară oamenii sunt cu adevărat mai buni. nici măcar nu-mi dau seama dacă oraşele mari distrug oamenii pe interior, am ajuns să mă întreb asta şi nu ştiu câţi oameni sunt dispuşi să se salveze. nu ştiu câtă forţă trebuie să aibă un om care se trezeşte după ani grei de ceaţă, descoperind că tot ce-a iubit nu mai există. câtă iertare, câtă iubire de oameni, de tinereţe, de viaţă. atât de multă încât fericirea lui e ultima de pe lista de priorităţi.

***

a rămas acelaşi cordon ombilical.

şi doar când revii la capătul potrivit

se învolburează apele dunării.

unii oameni cred că sacrificiile lor sunt juste. juste şi potrivite. spre folosul tuturor părţilor împlicate. reuşesc abia acum să discern că, indiferent de circumstanţe, toţi suntem egoişti. atât de egoişti încât am sacrifica sufletul cel mai apropiat pentru propria fericire. şi mai trist e când propria fericire se pierde printre degete, printre amintiri şi nopţi pierdute. şi atunci nimeni nu mai ştie ce se poate face. eu una mă declar înfrântă în lupta asta. şi e acel tip de rană pe care doar un vraci ca cel de mai sus o mai poate vindeca. n-a rămas nimic, decât atât. atât şi înc-o bătaie de inimă care nu se va mai auzi din cauza distanţei şi-a oraşelor mari care ucid suflete.

Lasă un răspuns

