lupul de stepă

citisem demult semnul lunii de ilinca bernea şi mereu m-am întrebat cine era lupul de stepă, atât de iubit, de des întâlnit în alte scrieri şi-n inimile oamenilor. acum am aflat.

de fapt nici nu mi-a captat atenţia de la început, m-am gândit că e una din cărţile plictisitoare pe care am impresia că nu le mai termin de citit, şi apoi m-a prins ca într-un vârtej şi-am început să văd, să înţeleg drama lupului de stepă, suferinţa lui şi-a tuturor oamenilor striviţi de propria epocă burgheză, mondenă, simplă. şi nu există nimic mai trist decât să descoperi că viaţa nu înseamnă ştiinţă sau cărţi, nu înseamnă idealuri, nu înseamnă nimic decât mărunţişuri moderne, războaie şi baluri care aproape că ne fac fericiţi, aparent, iar tot ceea ce ţine de exteriorul acestei sfere simple duce la moarte sufletească.

teatrul magic mi-a lăsat un sentiment de tristeţe. viaţa e „numai pentru nebuni, te costă minţile”.

Lasă un răspuns

