„nu citiți înainte de masă ziare sovietice”

m-aș putea declara îndrăgostită de bulgakov. mai vreau ouă fatale și inimi de câine, însemnări pe manșete și diavoliade, nimic nu e mai frumos în cărți decât haosul bine (de)scris. am vrut să văd dacă maestrul și margareta era diamantul strălucitor dintr-o viață de cioburi de sticlă, dar nu, se pare că nu, nuvelele zic altceva. și dacă la început mă îngrozise, acum sunt complet fascinată de imaginația sinistră a acestui domn. de satirele lui din vremuri staliniste. de experimentele genetice aberante, ironizate în nuvele. de anarhia lui frumoasă. lecturi mai amețitoare decât răul de înălțime. mă înclin și-mi declar simpatia, devotamentul și dorința de-a mai citi. mai mult, mai mult, cât mai mult din ce-a scris.

până una alta, să încercăm un vargas llosa, că mi-l tot recomandase lumea și scrisorile către un tânăr romancier nu se pun.

One response

Lasă un răspuns

