jurnalul unui geniu

adică al lui dali. un jurnal așa, ca pentru sufletul meu. în care se îndrăznește o anexă din secolul 18 despre arta pârțului. în care se aduc elogii muștelor. în care se aspiră la purificarea excrementului, întrucât el o necesită cel mai mult. un jurnal în care nu-și au loc aerele de societate burgheză, în care geniu și arta nu au nimic a face cu normele educației sau normalității. în care frazele nebunești, afirmațiile neconvenționale și răspunsurile atipice sunt idei de geniu și atât. pentru că diferența dintre dali și un nebun este că dali nu e nebun. și mi-a trebuit să-i aprofundez gândurile și perspectivele ca să înțeleg că asta e mai mult decât o afirmație copilărească.

am împrumutat cartea de la o colegă care m-a rugat să am foarte mare grijă de ea, după cum am și avut. eu respect deciziile oamenilor în ce privește lucrurile lor personale. îmi spunea așa, cu necaz, că de la unele persoane și-a primit cărțile pătate, mânjite, îndoite, și e normal să suferi din cauza asta atunci când îți place să vezi cărțile păstrate cât mai bine. bine, spre norocul ei, ea și-a primit cărțile înapoi. eu de câteva ori nu mi le-am mai văzut. dar nu despre asta vroiam să zic. mi-am dat seama că eu n-am grijă de cărțile mele în mod special. de fapt, cartea mea de suflet este și va rămâne un volum de poezii de arghezi. e cartea pe care mâinile mele au făcut-o cel mai mult să sufere. e plină de însemnări de toate felurile, de sublinieri, are coperta roasă și colțurile îndoite. o am din clasa a 2a. e jegărită de parcă ar fi mai vârstnică decât mine. și mi-a fost de-a lungul anilor mai mult decât o carte de suflet. mai mult ca o carte de rugăciuni.

printre altele, mi-e somn, așa că mă voi îndrepta spre perne și-mi voi odihni capul plin de reflexiile geniului dalian pe care tocmai le-am terminat de citit. apoi mă voi trezi și voi reveni la treburi mai lumești, cum ar fi tot felul de calcule și grafice și spectrometrii. țin de reflexiile altor genii, care de fapt nu mă fascinează atât de mult.

Lasă un răspuns

