vise şi închipuiri

„Cu timpul, visele, închipuirile s-au rafinat şi le-am trecut în poezie. Câteva, care mă obsedează: Visez că sunt închis într-un diamant şi diamantul e însufleţit, doarme. Visez că mă prăbuşesc în gol, iar eu sunt deopotrivă şi cel care cade, dar şi spaţiul în care are loc căderea. Visez nişte furnici care au desfăcut în fărâme infinitezimale cetatea ierusalimului şi vin s-o reclădească în creierul meu. Visez elefanţi care cară pe un câmp pustiu cadavrul unui vis enorm. Visez un cuvânt care se prăbuşeşte din slăvi şi ne face praf şi pulbere pe mine şi universul meu imediat. Visez o scară lichidă. Visez nişte îngeri care se ivesc aici luminoşi, iar peste câteva ceasuri se preschimbă în făpturi întunecate. Visez alt înger care are laptop şi scrie încontinuu ceva. Visez că o făptură imensă, infinită chiar şi transparentă îşi ţine ochiul lipit de geamul casei mele şi mă priveşte cu bunătate. Visez că eu însumi curg şi am maluri ca un râu. Visez că se rostogoleşte un zar colosal cu şase înscris pe toate feţele, şi şase înseamnă moartea. Visez că inima a luat-o înaintea trupului şi trupul aleargă singur. Visez că am murit şi, din nefiinţă, mă uit la mine cum, dedublat, încă viu, mă mişc prin lume, mă uit parc-aş citi o carte. Visez că mă spulberă un vânt sosit din trecutul meu. Visez că tăcerea, ca o avalanşă, ne îngroapă definitiv, cu încetinitorul. Visez că aud cum lumina îşi face loc, îşi sapă albie în trupul meu.”

un citat din vise şi închipuiri (povestire) a domnului gabriel chifu. un citat frumos.

One response

Lasă un răspuns

