cum se iau bursele la facultatea de farmacie

tocmai am citit un document la care nu știu dacă trebuie să râd sau să-mi fac cruce. acest document. pe scurt, există cineva care s-a gândit să încurajeze, citez, capacitatea de a visa, perseverența și pasiunea. splendid și nobil, sună pompos de parcă ar vrea să atragă gâște de la snspa. dar această pasiune se exprimă față de istoria farmaciei și una din condițiile participării la marea bursă anuală este de a cerceta (?) istoria farmaciei timp de minimum un an și jumătate.

mi s-a blocat creierul când am văzut că se acordă o bursă anuală, unui singur student, de 1000 de euro. pentru cercetare de un an jumate în istoria farmaciei. eu nu știu cine e acel domn care s-a hotărât să susțină pasiunea și alte atribute de-astea, dar cred că a făcut o confuzie. e facultate de farmacie, nu de istorie. și istoria farmaciei e mai mult istorie decât farmacie. de altfel, e o materie opțională la noi în facultate, pentru cei care nu știu asta. e un opțional la care nu se dă examen, se face un referat sau, mai nou, un filmuleț despre nu știu ce temă la alegere dintr-o listă dată de profă și aia-i tot. dacă ai prezențe, iei 10 fără bătaie de cap. insist că nu e nici pe departe un curs sau o materie serioasă. și din 5 ani de materii frumoase (chinuitoare pentru mulți), uite unde s-a gândit cineva să susțină cercetarea, pasiunea și munca. mie mi se pare revoltător.

dar știți cât e o bursă de studiu la noi în facultate (chiar universitate, că avem aceeași conducere cu medicina generală și dentară)? 290 de lei/lună. aia de merit e de 340 lei/lună, dar se acordă numai studenților cu 10 pe linie, dar e musai să fie medie obținută din prima, fără măriri. o mizerie de bursă, în mod evident. mizeria și mai mare este că pe fiecare lună pe care există vacanțe (decembrie, ianuarie, februarie, mai), primim cam 200 de lei, din 290. ne taie din bani, că și-așa ne dau prea mulți și oricum în vacanțe nu învățăm, că nu ne ducem la școală. stăm acasă și nu ne mai considerăm studenți silitori, suntem niște loaze care dorm. dar o bursă de studiu nu-i tocmai simplu de obținut, că o primesc cel mult 30 de studenți din mai bine de 200 din an, eu zic că nu oricine poate să fie în ăia primii 15%. îi drept, nimeni nu învață pentru bani (sau cel puțin, nu pentru ăia din timpul facultății), dar suma pe care o primim e mizerabilă. și nimeni nu s-a gândit să promoveze cercetarea la o catedră serioasă (îs atâtea, doar). nimeni nu s-a gândit să stimuleze studenții cu niște burse mai decente. nu, cineva s-a scărpinat în creștet într-o zi și și-a zis „hm, oare cum aș putea să-mi bat joc de o facultate de știință? a, da, mă duc să dau niște mulți bani ca să încurajez istoria!”

jenant, sincer.

a, și printre alte probleme administrative, mai am una. bibliotecarele. azi m-a dat una afară că mâncam pe teritoriul ei. îmi mâncam un sandviș făcut de mâna mea, ținut într-o pungă mică pe care urma s-o arunc la gunoi. nu mâncam fulgi de porumb ca să-i fac ei mizerie pe jos. mă rog, să zicem că într-adevăr nu-i frumos să mănânci într-o bibliotecă. dar noi nu avem bufet și stăm câte 10 ore-n școală. aș vrea s-o văd pe madam nas-de-ceară aia mâncând pe scări și pe holuri, că noi așa suntem obligați să trăim, ca niște câini bătuți de soartă. înainte exista o dugheană la subsol unde se fuma mult și probabil de-aia s-a și umflat conducerea în pene și-a închis-o. dar e bătaie de joc oricum. singurul motiv pentru care n-ai voie să mănânci în bibliotecă e că faci mizerie. mizerie pot să fac oricum dacă-mi pun mintea proastelor. pot să las hârtii pe jos. capace de pixuri. șervețele folosite. orice. asta ține de gradul fiecăruia de civilizație. e ușor să interzici fără să oferi alternativă. ar fi amuzant să le turnăm pe-acolo niște sulfură de sodiu, că doar avem sticle-ntregi la chimie farma, n-ar fi așa greu să aduc o sticlă goală de dizolvant pentru lac de unghii, s-o umplu cu soluție care miroase a ouă stricate și să o scap din greșeală în timp ce ies din bibliotecă. deocamdată am un proiect de făcut, îmi trebuie cărți, dar într-o bună zi poate or să învețe ele ce-i aia să-ți iei autoritatea-n cap cu atâta exces de zel.

Lasă un răspuns

