donaukind

zvonurile spun că azi e ziua dunării. dunărea mea dragă, de care mă apucă uneori un dor trist și-mi dau seama că oricât de dragă mi-ar fi, nu m-aș întoarce la ea. dunărea care-a pus galațiul pe hartă, chiar dacă gurile rele vorbesc despre ea ca despre o groapă de gunoi curgătoare. dunărea care a împânzit faleza de cruci după toate ofrandele pe care le-a cerut. dunărea care se înfurie uneori și ne transformă orașul într-o mică veneție, iar bețivanii care locuiesc în apartamente inundate stau apoi și beau la birtul din colț, declarând la televizor că să vină jandarmii să pună saci cu nisip ca să oprească tragedia. dunărea pe care tata a trecut-o înot cândva. dunărea de care se miră lumea că mi-a fost aproape și eu totuși habar n-am să înot, ca și cum am avea o tradiție anume de-a învăța să înotăm într-un fluviu mare și periculos.

să ne trăiești, apă minunată.

935029_371798492929596_785556797_n

această fotografie a fost găsită pe acest profil de feisbuc, de unde eu mi-am amintit că galațiul ar putea fi un oraș aproape frumos dacă n-ar fi locuit. cred totuși că suntem pe drumul bun cu noul primar achiziționat, sau cel puțin așa pare când vin pe-acasă. am văzut o singură dată răsăritul la dunăre, alături de-un om venit de la celălalt capăt românesc al ei. ar trebui să revăd un răsărit la dunăre. cu o carte de fănuș neagu prin preajmă.

Lasă un răspuns

