să am și eu o părere, că și eu îs lume

țineți minte vremurile alea când băsescu era primar al capitalei și milita pentru eutanasierea câinilor? eu țin minte vag, au trecut mulți ani de-atunci. dar știți cu toții rezultatul. o gloată de femei proaste i-au sărit în cap și câinii au rămas să prospere fericiți pe străzile bucureștiului, pentru că se spunea că dacă, doamne fere, băsescu eutanasiază azi câinii, mâine eutanasiază oamenii, oroare. mare rahat, nici măcar nu m-ar fi deranjat evoluția situației pe care o prezentau ca fiind de domeniul grotescului. n-am mai fost de vreo lună pe-acolo, uitasem ce ură clocotește în mine împotriva duduilor fără ocupație care cred că tot ce zboară se mănâncă, și tot ce stă în patru labe are drepturi. (nici în galați nu-i prea bine, dar n-am inima-n gât pe stradă când se întunecă, ca acolo)

subiectul a fost dezbătut toată ziua, cu siguranță nu zic nimic nou. eu nu dau vina pe primării și alte instituții adiacente. inițiative au existat, și mereu au fost înăbușite rapid. nici vina bunicii ăleia nu-i, că nu-i prima persoană care neglijează temporar niște copii. nici nu cunosc toată situația, sau acuzațiile pe care unii i le aruncă femeii, dar nu știu ce om zdravăn la cap se uită 24/24 la niște copii mici, chiar și când îs într-un parc. se duc până mai încolo, vin înapoi, copiii n-au instinctul de-a fugi de sub autoritate, vin în maxim juma de oră că le e sete, vor un șervețel, o înghețată, sau să-și schimbe jucăria pe care o au în mână cu alta care e în geanta adultului. am frate mic, l-am dus prin parcuri când era mic. acuma nu mai e așa mic, pleacă singur și vine singur, dar subliniez că nu inventez. copilul normal nu fuge de adult, ăsta nu-i motiv de panică pentru nimeni. există și cazuri rare când se pierde și se panichează, dar începe să urle și sar alți oameni în jur să-l ajute să-și găsească adultul. dar să n-aud că femeia aia nu i-a supravegheat. e o teorie pentru părinți obsedați sau pentru oameni care n-au crescut copii. nu i-a lăsat în vârf de munte. a stat pe-o bancă și i-a lăsat să mișune, și deduc, din faptul că-i bunică, o anumită vârstă, și nu-ți vine să mai zburzi la niște ani. am insistat destul aici.

vina e a unor tâmpite care ani în șir au scandat pe străzi și prin presă că animalele au drepturi. și nu le-a scuipat prea multă lume în ochi, pentru că românii știu să se revolte când e prea târziu (vezi cazul roșia montană, revin mai jos să mă explic). și probabil că nici acum n-o să se revolte nimeni, că avem alt protest în desfășurare, n-avem timp să ne batem capul pentru o viață de copil, că mor destui zilnic oricum. da bă, dar ăsta a murit stupid, și am fi putut să oprim asta. e mai greu să aperi niște copii pe care-i omoară niște boli (discutabil, depinde de boli, dar mă refer la cazuri grave, oricum), niște copii pe care-i omoară părinții, pe care-i omoară accidentele de mașină, pe care-i omoară un fulger sau un rechin, dar un copil omorât în plină zi de-un câine ar trebui să fie un motiv de protest.

ar trebui să adunăm toate proastele pro-drepturi și să le aruncăm în mijlocul haitelor de câini flămânzi pe care ele le apără. când umbli ca o cucoană numai pe tocuri, în mașină sau pe nori, când nu calci prin zonele rău-famate ale capitalei, unde îți e frică de un singur câine, pentru că dacă-i faci ceva, știi că un lătrat scurt adună încă douăj de semeni de-ai lui, când îți etalezi simpatia față de alte specii de pe un piedestal de la televizor, când îți ții capul între umeri numai ca să-l plimbi la coafor, când îți pasă mai puțin de siguranța oamenilor din jurul tău decât de viața unor animale înrăite, înseamnă că ești incredibil de proastă și meriți bătută cu o lopată. nu, eu nu sunt anti-animale. eu sunt anti-animale fără stăpân și e o diferență majoră aici. mi-e frică de câini. uneori mi-e frică și de câinii care au stăpân. cu toate astea, nu exclud posibilitatea de-a avea un câine-n curte peste vreo 10-20 de ani. problema mea nu e față de specia lor în sine, le recunosc calitățile, numai că iubesc eu mai mult pisicile. chestiune de gusturi, n-o impun nimănui. dar îmi plac copiii. și mă îngrozesc să aud că un copil moare atacat de câini. câini apărați ani la rând de niște proaste pe care dacă le întrebi zic că eww, nu, nu vreau să fac copii, că ăia urlă și se cacă și te deformează fizic și îți dau picioare-n ficat câteva luni și ți se lasă sânii de la alăptat, dar câinii! dom’le câinii îs de importanță vitală.

nu există soluții. nu există soluții reale care să împace pe toată lumea. adăposturi, adopții, prostii. nu. moarte și atât. dacă ar ieși o mie de oameni în stradă pentru asta, eu m-aș duce să blochez circulația cu ei și să mă bat cu jandarmii, pentru că eu chiar cred că e ultima victimă pe care trebuie s-o avem ca să milităm și anti ceva, nu numai pro. drepturile animalelor? da, dar cu măsură. și limita e acolo unde drepturile animalelor încalcă dreptul fundamental la viață al omului.

despre militat pro-pământul nostru scump (mai mult la propriu decât la figurat), ziceam că-i o cauză pierdută. cărțile-s deja făcute, și realitatea e că îs puțini oameni cărora chiar le pasă. mult mai puțini decât vă numărați voi pe străzi. fățărnicie și hipiotism, nu luptă adevărată, nu inimi zbuciumate. vă preocupă mai mult să vă faceți poze și să le puneți pe feisbuc, și să subliniați că presa de fapt nu arată cum e realitatea. de presă vă pasă vouă? dacă ați fi cu adevărat revoltați, ați vandaliza un post de televiziune și v-ați duce acolo să transmiteți realitatea voastră. ați printa propriile manifeste și le-ați împrăștia pe stradă. dar vă drogați cu propriile bășini de autosuficiență. pe mine mă doare inima tacit așa. dar mă bucur pentru greșelile de guvernare care se fac, chiar dacă asta ne costă și ne ustură. mă tot întreb cât o să ne mai coste până când o să se prindă lumea cum e cu politica asta de la noi. dar eu am votat anti-usl de fiecare dată (o fi secret votul, ce-mi pasă mie), și mi-am exprimat dezgustul față de ei întotdeauna. asta a fost prima mea părere politică însușită vreodată. una anti-ceva. anti-psd/usl/comunism de-ăsta cu altă mască. și când văd că ei fac până la capăt ceva ce ziceau că n-ar face niciodată, îmi crește inima de bucurie. nu mai zic, că n-am încredere în capacitatea intelectuală a cititorului de rând, nu dezvolt politică, da’ zic numai că lupul ăsta colectiv din conducere care vi s-a părut cel mai blajin miel de pe cea mai însorită pășune, ei bine lupul ăsta vă jupoaie fără milă și eu mă uit și râd cu un ochi și plâng cu altul, popor fără minte.

6 responses

  1. și sub like-ul ăla am discutat cu cineva că aveam de gând oricum să scriu despre asta, dar a scris radu mai repede. nu-i vorba de originalitate. mă rog, consider-o cum vrei. nu fac asta niciodată, să preiau idei dacă nu le am în cap înainte. doar pentru că împărtășesc o idee, nu înseamnă că am copiat-o. și îi subiect de actualitate, nu-i ca și cum ar fi scris radu azi despre moartea lu’ ceaușescu și eu aș fi scris tot azi despre același lucru. a scris el și tot internetul despre același lucru. sper că e clar ce zic.

  2. Pana la urma copilul ala intrase sau nu pe o proprietate privata? Ca eu asa am inteles de la stiri, ca nu era deloc in parc. In cazul asta, proprietarul terenului e de vina ca nu si-a reparat gardul, dar chiar si asa bietul copil tot nu avea ce cauta acolo. (Cand vei avea si tu un caine peste 10-20 de ani, vei intelege, mai ales ca ti-l vei lua probabil fix pentru a-ti apara proprietatea, da?) Iar bunica, daca nu e in stare sa tina pasii cu nepotii, ca are si ea o varsta saraca, sa-si decline competenta, ca acelasi lucru era si daca copilul ii tasnea in strada si ajungea sub un camion.
    Apoi, tu chiar te auzi ce spui? Chiar iti imaginezi, cu mintea ta de viitoare intelectuala, ca nu mai pot autoritatile romane de o mana de babe care au scandat ani in sir pe strazi? Ca le tremura chilotii de frica in fata lor? :))) Zau? Pe bune, intr-asa masura te lasi prostita incat ii absolvi de vina fix pe aia care ar trebui pocniti mai tare in moalele capului? (Zici ca esti anti-usl, cu toate astea dai dovada de o splendida gandire uselista). Tu stii, draga mea, ce fonduri uriase invart primariile in jurul acestei probleme? Si unde ajung buna parte din aceste fonduri? Ia ghici. Desigur, pentru mesele cu caviar cu care sunt imbuibati cainii vagabonzi. Sau pentru sterilizari, adaposturi, programe de educare a populatiei (de exemplu ca sa nu-si mai impuieze animalele, ca deh, trebuie sa se bucure si ele, maica, de viata sexuala.), clar. Daca tu crezi toate astea, dream on, ca nah, viata-i grea, e mult mai placut sa visezi. Si sa te imbeti. In alta ordine de idei, aceste fonduri, in caz ca nu stii, provin din bani europeni. Daca tu ceri eutanasiere in masa, atunci va trebui sa ne lingem pe bot de bani europeni, ca aia nu ne dau pentru asa ceva. (Asta-i situatia, ghinion, mama lor de nenorociti, dar nu-i nimic, putem iesi din UE, ca doar nu voteaza Angela Merkel la noi acasa, nu? Doar ca atunci, printre altele, vom avea nevoie de viza ca sa mergem la concert in Germania, haha!) Revenind, ne vor trebui bani publici pentru a omori jivinele. Multi bani. Ca injectiile alea costa, nene. Plus personalul care sa le injecteze. Si oricum unii, nu spui cine, vor gasi imediat solutii (asa s-a procedat la greu inainte de mult hulita lege Marinescu) sa bage banii de injectii letale in buzunar si sa eutanasieze maidanezii dupa metoda ciomagul. (La care apelase, se pare, si primaria de pe vremea lui Base, se pare ca a fost unul dintre motivele pentru care s-a stopat „programul.” Sau mai bine zis pogromul, ca au fost niste atrocitati p-acolo, zice-se.) Dar si pentru omoruri eco vor trebui multe brate care sa manevreze respectivele ciomege. Brate platite, evident. Acum intelegi care-i schema? Si de ce nu se va rezolva prea curand? Ca profitu-i profit si trebuie maximizat.
    Dar nu-i nimic, nu dispera, se pot organiza actiuni nocturne, sau diurne, dupa facultati, cu cetateni responsabili care sa iasa pe strazi cu bate in maini si sa omoare tot ce misca slobod pe patru picioare. (Poate nu stii, dar multi dintre cei aflati de aceeasi parte a baricadei cu tine au probleme si cu pisicile strazii, ca neah, le umplu plozii de purici.) Asta chiar ar putea fi o solutie, nu? Cam ca aia propusa de tine, cu vandalizarea televiziunii :))), dar daca chiar o sa participi pe viitor la una ca asta, te rog si eu ceva, muuuult, fa in asa fel, convinge-i pe aia sa fie Antena 3, bineeee? :)))

  3. proprietatea privată e un teren pustiu și plin de buruieni, nedelimitat nicicum de parc. deci irelevant. am mai zis că dacă era un accident, da, îl preveneai mai greu, dar problema câinilor ar putea să nu mai fie o problemă.
    nu-mi pasă nici măcar cum îi omoară. dacă e moarte blândă prin injecție sau moarte indusă de bâtă. serios, nu-mi pasă. și bani oricum se spală cu adăposturi fictive și condiții ipotetice pentru câini. hai să-i mai lăsăm să spele niște bani ca să omoare și dup-aia gata, problema nu mai există, bani de furat găsesc din altă problemă. asta e problema? că îi omoară cu cruzime? da’ ce, copilul ăla a murit în puf?
    și mă îndoiesc sincer că dacă s-ar pune cu delicatețe problema și la ăia de ne hrănesc artificial din vestul europei, n-am putea s-o dregem cumva. că mai avem orașe în țară unde s-a aplicat eutanasierea și văd că trăiesc oamenii fericiți acum.
    uite o temă de gândire: o alocație pentru un copil e de vreo patruzeci și ceva de lei. caută tu care-i suma alocată întreținerii unui câine într-un adăpost, că-ți zic eu că nu-s numai 10 euro, și dup-aia întreabă-te dacă-i bine așa.

  4. Evident ca suma alocata intretinerii unui caine intr-un adapost este astronomica, dar hai sa cercetam un pic mai departe, sper ca nu iti imaginezi ca acesti bani chiar au fost vreodata utilizati pentru asta. In realitate cea mai mare parte ajung in buzunarele administratorilor, pentru ca, nu-i asa, ar fi al naibii de greu sa verifice cineva ca acei cainii nu au fost hraniti de trei ori pe zi cu icre negre (asa cum ne-am putea imagina vazand acele sume) si nu li se face pedichiura cu stilist.
    Dupa cum, la fel, exista documente care arata ca s-au justificat nu mai putin de 500 de euro pentru sterilizarea unui singur caine (in conditiile in care, poate nu stii, dar sterilizarea unei femele se poate face cu pana la un milion de lei la unele cabinete din Bucuresti, deci 25 de euro, nu?) Si, mai grav, ca sa fie profitul maxim, dupa cum ziceam, unii caini nici nu au fost sterilizati, deci de 500 de euro li s-au pus doar banuti galbeni in ureche si au fost retrimis pe strada sa continue sa se impuieze.
    Chiar daca se va vota eutanasierea, se va aplica urmatoarea schema de dinaintea legii Marinescu: se incaseaza banii pentru injectiile letale, se achizitioneaza, dar nu se aplica decat in parte (restul injectiilor sunt vandute catre depozite veterinare, cabinete etc., la preturi convenabile pt. acestea), in rest patrupedelor li se aplica muncitoreste lovitura de ciomag. Numai ca, la 60000 de caini, cat zic ei ca sunt in Bucuresti, iti cam trebuie o armata de oameni pt. asta, pe care primariile nu o au si nici nu o angajeaza, fiindca nu au de ce, atata timp cat pe hartie cainii sunt eutanasiati prin injectie. Bingo!
    Asta e ideea, o scriu cu majuscule, desi nu imi plac majusculele, ca de fapt asta am vrut sa spun de la bun inceput: SE FURA, si intr-un caz si in altul, ca esti pro sau contra eutanasiere, ca te doare in cot daca e moarte blanda sau nu, ca te injuri si te paruiesti sau nu cu trei babe ciufulite, „lipsite de afectiune”, de pe forumuri – cei care administreaza toti acesti bani fac adevarate averi, fura, fura, si nu la greu, ci planetar, galaxic.
    Iar caini vagabonzi sunt de zeci de ani in Bucuresti, nu de ieri de azi, si de asta problema nu s-a rezolvat: fiindca s-a furat tot timpul. Ce nu e clar? Si cum se poate opri acest furt, care e cauza reala a problemei, nu trei-patru babe amarate, care de-abia se tin pe picioare, si doua vedete tv ca vai de ele.
    Asa ca, daca vrei sa vezi rezolvata problema, poate ca mai indicat ar bine sa gasesti un cetatean german si sa te mariti cu el. :)))
    p. s. Din cate stiu eu, Cernavoda e unul dintre orasele care au rezolvat problema maidanezilor, dar nu prin eutanasiere. In altele, am auzit ca s-au otravit in masa, dar sper ca nu sustii asa ceva (macar ca astfel de practici sunt periculoase si pt. oameni, mai duce vreun copil mana la gura dupa ce s-a zbenguit printre otravuri).

  5. și brașovul a eutanasiat câinii acum câțiva ani. și or mai fi, dar nu le știm noi. știu că se fură, nu-i nimic nou. hai să eutanasiem și toată clasa politică odată cu toți câinii din capitală, dacă doriți. habar n-am. niște oameni cinstiți ar rezolva problema fără atâtea victime colaterale. n-avem oameni cinstiți. atunci ce-i de făcut? nunta cu neamțul e exclusă deocamdată.

Lasă un răspuns

