biostatistica, materia de care depinde viitorul tău ca farmacist

există oameni care simt nevoia să-și exprime nemulțumirile oriunde și oricând au ocazia, și oameni care țin totul în ei. din a doua categorie provin criminalii și bolnavii psihic, după părerea mea, așa că mă situez cu mândrie în grupul de oameni care vorbesc și la pereți numai ca să-și restabilească echilibrul nervilor. numai că uneori nu-i posibil și nici indicat să faci asta la modul tranșant, spunându-i altcuiva că e un prost care nu-și merită oxigenul și că ai vrea să-l arunci pe scări și apoi să-l calci cu un toc cui pe tâmplă. cică nu-i frumos să faci asta. mna, mă rog, m-am conformat, și am decis să-mi vărs amarul în colțul meu de internet.

tema zilei: biostatistica. din start, ideea de biostatistică e aberantă. că e statistică. nu biostatistică. ce naiba e biologic în formulele lu’ pește ăla? nimic, da’ trebuie să sune frumos, ca și cum ar fi o materie care ține de universitatea de medicină și farmacie. la fel cum e și la medicină în anul I biofizica. măsori densități și vâscozități, da’ îi pui un bio în față ca să sune a materie de umf. pompoane inutile.

dar de fapt nu materia în sine supără. nu, că doar na, nu-i primul rahat inutil și de umplutură cu care ne ocupăm mintea în 5 ani de facultate. azi învățăm, mâine uităm, că nu ne trebuie, și ne supunem sistemului imbecil și comunist de învățat pe derost informații pe care, la nevoie, ar trebui doar să știm să le căutăm și să le aplicăm. lăsăm materia în legea ei. dar profa! ah, profa! nu există cuvinte care să descrie teroarea la care ne supune.

în primul rând, orgoliul de matematician. „cine mai e în facultatea asta absolvent de facultate de matematică?”, spus cu mândrie. păi, nimeni, că de-aia e facultate de farmacie. dacă am fi vrut matematică, ne-am fi dus la matematică. și nu ne-am dus, ceea ce spune destul. nu-i negăm importanța, am folosit matematica prin facultate, chiar și ceva integrale și diferențiale pe ici pe colo, da’ asta nu înseamnă că plângem dacă nu știm mai mult. îs destui care nu suferă nici dacă nu știu prea multe din materiile lor de profil, d-apăi de extracuriculare de-astea gen mate. da’ du-te, bre, și laudă-te la o facultate axată pe matematică. împănează-te acolo că vai, uite câtă matematică știi, printre oameni care se ocupă numai de asta. că io nu mă duc într-un grup de oameni analfabeți să mă urc pe-un piedestal că citesc multe cărți, la fel cum nu vine nici unul care culege cartofi să se laude cu câte hectare a cules pe săptămână în mijlocul unor fizicieni. ce treabă au merele cu perele?

apoi. frustrarea de matematician prins captiv într-o facultate cu care n-are treabă. au întârziat puțin niște studenți și i-a întrebat tăios „da’ voi la farmacologie tot așa întârziați câte un sfert de oră?”. păi nu, evident că nu. dar dumneata, la onorabila vârstă greu de calculat, a cuiva care a copilărit cu regele carol I, dumneata faci vreun tratament? acolo, de inimă, de ceva, ca orice om ajuns în toamna vieții? a, da? păi și tratamentul ăla s-a făcut cu ridicarea variabilelor aleatoare la putere sau cu farmacologia și alte materii de specialitate? și noi suntem la facultate de farmacie sau de matematică? pentru că, aparent, nu e clar pentru toată lumea. înțeleg supărarea că niște unii întârzie și e, dom’le, lipsă de respect, dar să nu ne batem în comparații, că nu-și au locul aici.

apoi. afinitatea exagerată față de un singur student de sex masculin. probabil câte unul de la fiecare serie, ca să aibă cu ce se distra. nu că ar fi singurul. nici că ne-ar deranja că se țin seminariile numai cu el la tablă. de fapt ne e chiar puțin milă. dar atitudinea deranjează și pretențiile de om integru și serios se cam duc pe apa sâmbetei când toată sala observă îmbujorarea nevinovată și fandoselile de rigoare.

apoi. obsesia că „aici nu sunteți la bar”. bine, nu suntem, și înțelegem că deranjează cafelele pe masă. deși, sincer, simpla prezență a cafelei pe masă, în așteptarea pauzei, nu e o crimă. dar să ajungi să pui studenții să ia toate, toate!! sticlele de apă de pe bănci, asta-i prea mult. să stai 2 ore la un curs și să ajungi, om în toată firea, în anul 4 de facultate, să bei apă pe ascuns când se întoarce profa cu spatele, e penibil și absurd. și te simți ca într-un roman de kafka, îți vine să-i arunci sticla în cap, dacă tot n-o vrea pe masă, dar ne abținem că intrăm la tentativă de omor sau chiar omor din culpă și ne distrugem viețile pentru o cauză care nu merită.

apoi. obsesia de-a verifica dacă studenții chiar scriu. cu tot cu teoria chibritului dacă nu scriu. e un curs. e opțiunea fiecăruia dacă scrie sau nu. poate îi e rău și nu poate să țină pixul în mână și ia cursul de la un coleg. poate pur și simplu nu-i pasă, a venit numai așa, să vadă despre ce-i vorba. ce profesor întreg la cap se duce printre bănci să vadă cine și cât scrie?

și nu în ultimul rând, prezența nominală la curs. adică ia toată seria și o strigă, om cu om. la curs, nu la seminar. pentru că s-o ia dracu’ de logică.

nu știu ce mă enervează mai mult. cred că chestia cu apa, dar o competiție acerbă între punctele de mai sus oricum. totul e absurd, nimic n-are sens, nici importanța exagerată pe care și-o dă ei însăși și materiei predate, nici atitudinea de jandarm față de noi, nimic. sunt cele mai lungi două ore din săptămână, și dacă are cineva cum să-mi facă rost de cianură, ajutor!

a, și dacă tot nu-i bar, m-am gândit să merg în anul 5 la un curs de-ăsta, să stau 10 minute cu o bere pe masă. n-o desfac. stau, admir isteria pe care o provoc și-apoi plec. 10 minute. da’ mă mai gândesc, să nu cumva s-o am pe conștiință și să-mi bată poliția la ușă.

One response

  1. Pingback: return your revolt into style | written in moonlight

Lasă un răspuns

