mărul

mi-a frânt inima o carte. și apoi un film, fără legătură cu. cartea e recent publicată sub semnătura domnului gabriel chifu pe care l-am iubit din fragedă pruncie, de la primele rânduri citite din relatare despre moartea mea. acum a scris punct și de la capăt, și s-ar putea să fie cea mai frumoasă carte a lui (cred, nu știu, căci le-am uitat pe celelalte citite acum multă vreme). dacă mai există pe lumea asta oameni care citesc, și mai ales oameni care citesc cărți frumoase și dureroase, citiți cartea asta. n-o să vă pară rău.

în seara asta am fost la un film despre basarabeni deportați în siberia. nici măcar n-am ținut minte cum se numea, nu cred că are importanță. e un documentar chinuitor, construit aproape numai din mărturiile supraviețuitorilor. nu vreau să-l disec și nici n-aș putea, îi prea proaspăt în minte.

am început practica la iml. medicină legală, pe dezvoltatelea. mă distrează cum se ajunge după o vreme la remarci simple precum „ia uite, ăsta cred că a mâncat o salată înainte… sau o supă. mai degrabă o supă” sau „vai, au venit unii acuma de la giurgiu, s-au spânzurat pe capete” „ei, da’ ce i-o fi apucat?!”. pare crud și cinic, dar nu e, e atitudinea firească după ani de muncă în domeniu și-i atât de ironic contrastul între domeniul muncii și atitudinea relaxată și veselă a oamenilor responsabili de. azi a fost prima zi și m-a amuzat atmosfera, deși, ferească dumnezeu, doar nu mă gândeam că stau toți și lucrează în doliu, cu lacrimi în ochi și lumânări la capul nișei din laborator. e frumos la iml, dezvoltă umorul negru, care-i util în viața de zi cu zi. uneori totuși trebuie lăsat deoparte, cum ar fi când plângem victimele comunismului.

Lasă un răspuns

