din balonul meu de naivitate

sau prostie, pe românește. am evitat până acum să scriu despre circul campaniilor electorale, nu vreau să intru în polemici aiurea, nu încerc să conving pe nimeni de nimic. dacă sunt întrebată, răspund, m-am ținut cât de cât la curent cu ce-au mai zis sau făcut principalii candidați în ultima vreme, nu-s complet picată din lună. am și decis pentru mine, votez cu macovei în semn de mulțumire pentru dna-ul ăsta care îngroașă rândurile de psd-iști în pușcării. numai că majoritatea asta de naivi ai internetului din care fac parte nu se pupă deloc cu realitatea, și nu mă mir, nu sper la nimic, votez resemnată știind că în turul doi n-am nicio șansă să pun ștampila pe același nume. și nu-s nici susținătoare înflăcărată, nu-mi pun poză de profil cu M!, nu-mi conving mama să voteze tot cu macovei, nu lipesc stickere pe garduri, nu fac nimic. aproape că mă justific știind că nici alegerea mea nu-i perfectă și că mă duc ca proasta tot după ceea ce consider eu „răul cel mai mic”.

după capul meu, e ok să votezi cu aproape oricine acum, dacă acel oricine nu e ponta. tactică aplicabilă mai ales în turul 2, anti-votul. nu-mi pasă, fiecare să susțină ce vrea, fiecare să-și anuleze votul cum vrea, fiecare să-și arunce votul în negura unor procente puține ale oricărui independent, dar ideal ar fi să ne prezentăm la vot pentru că listele cu decedați fani psd sunt foarte mari, înfiorător de mari. și dacă nu mergeți la vot, tot votați, numai că fără să știți, au grijă ăia la numărătoare să vă bifeze și să arunce un vot din partea voastră în sacul care trebuie. mai bine mergeți și votați william brînză sau un ungur.

deși conștientizez viitorul sumbru care ne așteaptă, trăiam totuși liniștită, gândindu-mă că ăia care nu știu ce votează (și prin asta zic că majoritatea votează cu ponta, lăsând bale pe buletinul de vot) sunt anti-băsiștii care se uită la antena 3, pensionarii care-l plâng pe iliescu, asistații social care se bucură la un pix și-o pungă de făină, țiganii care deja au declarat că partidul lor îl susține pe ponta, oamenii de pe la țară care-s prea puțin informați și de care râdem pe iutub că nu știu să răspundă la întrebări banale de genul cine-i președintele româniei? sau în ce țară trăim? sau pe ce continent ne aflăm? ăia. pe ăia dau eu automat vina dacă iese ponta.

dar azi am aflat cu stupoare ceva nou. cineva a recunoscut de față cu mine și alți oameni că până acum o săptămână nu auzise de victor ponta. într-un fel mi se pare frumos, aproape utopic, să nu te lași atins de mocirla politică în care se scaldă țara. dar pe de altă parte mi se pare odios să recunoști că nu știi cine-i prim-ministru în țara ta, indiferent ce opinie ai despre el sau despre țară și tot ce ține de ea, indiferent dacă abia aștepți să-ți iei zborul spre alte meleaguri. nu mi-a trecut prin cap să întreb dacă știa cine-i președinte. îs chestiuni care nu țin de cultură politică, ci de bun simț. păi voi știți câte chestii trebuie să învețe un străin care vrea să-și ia cetățenia la noi în țară? aproape că ar trebui să dăm și noi periodic teste de împrospătat cetățenia.

nu credeam că cineva de vârsta mea, cu preocupări constructive, cu viață normală, care trăiește într-un oraș mare, cu electricitate și chiar și internet, om cu carte, ca să mă exprim ca bunică-mea, poate trăi bine mersi fără să-i treacă măcar pe lângă ureche cine-i imbecilul care ține frâiele țării. nici nu mi-a trecut prin cap. duș rece, puțin spus.

Lasă un răspuns

