plus au sud

m-am mutat de-o vreme la țară. am metrou la mine la țară, și multe blocuri, dar tot comună se numește, oricât de oraș ar încerca să pară. e bine să pleci din cămin după 5 ani de stat în el. e bine să ai un veceu numai al tău, o cadă în care să stai să citești până ți se înmoaie paginile de la aburii fierbinți. (citesc de-o viață demonii lui dostoievski, nu m-a avertizat nimeni că e în halul ăsta de plictisitoare.) e bine să ai bucătărie în care să-ți faci cafea la ibric. e bine să ai mai mult de-o cameră, în general. și când n-ai avut 5 ani parte de atâția pereți și atâtea uși, când ajungi la ele e motiv de entuziasm.

mâine botez o olguțică. o s-o îmbrac ca pe-o mică lipoveancă, o să-i pun batic, o să mă lepăd de satana pentru ea. cine-ar fi crezut că eu aș face asta. eu n-aș fi crezut.

cercetez obiceiurile de botez. nu contest actul religios în sine, că eu am depășit faza în care să mă mai cert cu biserica, am atins un nivel de toleranță, fără militantism pro sau contra. din cercetările mele efectuate în internet am aflat multe tradiții pe care nu cred că le mai aplică cineva și de care am râs. majoritatea se învârt în jurul simbolisticii scăldatului de după botez, când îi pui copilului în apă o grămadă de chestii și faci o ciorbă de copil cu mirodenii. unele-s simboluri frumoase, altele habar n-am ce rol au. gen părul de cal. am mai aflat că după scăldat, nașa (adică eu) trebuie condusă acasă de tatăl copilului și să i se dea un plocon, care e un vițel, un miel sau o pasăre, etc. eu, la rândul meu, aș face copilului cadou un vițel, un miel sau o pasăre, etc. am decis să facem un schimb imaginar de boi imaginari și să ne considerăm chit.

pe viitor o să scriu un articol despre cât de proaste îs femeile care iau clorocalcin și vitamina k pentru oprirea menstruației când merg la mare. eu una nu le dau, da’ ele tot vin și se milogesc că vai, pleacă la mare.

2 responses

Lasă un răspuns

