cause the day we give in is the day we die

am fost la colectiv. am văzut o mare de oameni consternați de ceea ce s-a întâmplat. am văzut multe fețe cunoscute. am văzut un câmp de lumânări și munți de flori. am văzut steaguri. lacrimi. niște oameni minunați care ofereau ceaiuri calde oricui avea nevoie. am văzut un respect și-o decență care mi-au depășit așteptările. și peste toate astea era așternută o liniște înfiorătoare, apăsătoare. iar cel mai puternic sentiment, care depășește suferința fiecăruia dintre noi, e cel de neputință. neputință pentru cei care nu mai sunt. neputință pentru cei în stare gravă, pe care nu se știe dacă-i mai poate salva ceva. de cât sânge e nevoie ca să nu mai moară cineva? sunt deja 30. de câte grefe de piele e nevoie? și dacă ne dăm pielea de pe noi, care-s șansele ca persoana care-o va primi să trăiască? oare astfel de mici sacrificii în ce proporție se pot dovedi utile?

încerc să mă pregătesc moral pentru păreriștii imbecili care se vor perinda prin fața mea la farmacie. au început deja, și mi se strânge un nod în gât și-o furie și-o stare de neputință, din nou. neputința de-a trezi proștii din prostia lor. mă uit cu scârbă la oamenii care-și văd firesc de vieți, și-și pun selfie-uri pe facebook. unii dintre ei sunt oameni care nu știu cum funcționează internetul și șeruiesc poze șocante cu copii bolnavi, că ei cred că dacă șeruiești un căcat, ajuți. e doliu național, băi, animalelor.

apoi mă uit iar la miile de oameni minunați. oameni cu inițiativă, cu gânduri bune, cu suflete mari. oameni. oameni care te fac să speri că viitorul ar putea fi mai bun.

dar sunt 30. e cea mai sinistră și dureroasă numărătoare la care asistăm.

Lasă un răspuns

