lecții de botanică

obsesia rezistă și persistă. de câteva zile ascult dragonu și nu mă pot opri. mi l-am pus chiar și alarmă la ceasul de pe laptop, ca să mă trezesc bine dispusă (aproape imposibil, da’ încerc).

nu asta era important, că nu-i așa eveniment istoric că dezvolt pasiuni muzicale care mă țin în trepidații zile și săptămâni în șir. am mai avut și-o să mai am, așa știu eu să ascult muzică. o ascult până mi se face greață.

important e că de la versurile „ies din spital, iau datura stramonium/ fumez din bidon salvia divinorum” mi-am adus aminte de o minunată peripeție de la botanică din anul întâi. trebuia să facem în semestrul doi un ierbar (nenorocitul ierbar pentru care am colaborat cu o doamnă binevoitoare de la grădina botanică din galați, că era mai simplu să-i dau ei o atenție și-o măslină decât să mă ia poliția locală la ture că jumulesc magnolii în parcurile bucureștiului) și un proiect de crescut o plăntuță, de pozat plăntuța, de notat evoluția ei timp de vreo lună.

ce-am primit eu de crescut în casă? datura stramonium. eu, naivă, am plecat în lume să caut semințe de datură. am bătut orice magazin de profil florăresc din bucurești. mai mult de jumate din angajații pe care i-am întrebat dacă au să-mi vândă semințe de datura stramonium s-au uitat foarte suspicioși la mine. (altminteri, mi s-a mai zis că am față de consumatoare, că par hipioată, da’ chiar nu-s, îs numa bețivă.)

și nu înțelegeam, dom’le, ce plantă deosebită o fi asta de n-o găsesc s-o cresc în casă. până când, exasperată de căutări, am dat și eu un sărci pe gugăl să aflu ce-i cu ea. oi fi fost eu anul întâi de nu știam nimic despre substanțe de niciun fel, da’ tot pricepeam la ce se referă că-i halucinogen. revelație. PROFA M-A PUS SĂ CRESC DROGURI ÎN CASĂ.

ironia e că atunci când m-am dus la profă să-i spun că m-a trimis să cresc droguri, a fost foarte surprinsă. a zis că nu și-a dat seama și că s-a gândit că din punct de vedere botanic era o plantă faină de crescut. și crește și repede, că doar nu te pune nici dracu’ să crești bonsai.

ca să-l citez iară pe dragonu, „așa a fost să fie, bine că nu sunt măcar la pușcărie”.

One response

Lasă un răspuns

