nana și agresiunile din preajma ei

zilele trecute am avut în farmacie o doamnă respectabilă care aștepta senină să i se aducă ce solicitase. timp în care în farmacie a intrat puiu, un faimos boschetar al zonei, care a venit mut (probabil de beat) și a început random să mângâie doamna în cauză și s-o adulmece. ce mi s-a părut cu adevărat remarcabil e că doamna n-a avut nicio reacție. a paralizat. s-a făcut albă la față și nici nu mai respira sub influența agresorului. colega mea a reacționat mai repede și l-a dat afară, iar el a ieșit calm și nedumerit, fără să scoată vreun cuvânt. dar serios, doamno care erai acolo. vine un boschetar și te mângâie și nu țipi, nu-i frigi o poșetă-n cap, doar stai așa și aștepți să ți se îndeplinească tragicul destin? serios?

*

tot în tema agresiunilor, țin să felicit iar pe această cale liceul de succes din care provin. în urma incompetenței unei diriginte, frate-meu are media la purtare mai mică decât orice golan pe care l-am cunoscut în școala aia, iar altul și-a luat și bătaie și are și nota scăzută la purtare. zic de incompetență, căci atunci când ești un adult care gestionează situațiile a aproximativ treij de copii, nu-i tocmai o idee bună să pui în bancă pe unul mai agitat și tembel cu unul mai potolit, invocând că ăla potolit îl liniștește și pe ăla mai tembel. că influența e cu dublu sens. e posibil, în loc să-l liniștească ăla mai cuminte pe ăla mai foit, să fie invers, și să se tembelizeze și ăla care părea sănătos la cap. ceea ce s-a și întâmplat. că la un ultim strop stors în paharul răbdării, răbdarea s-a revărsat sub formă de câțiva pumni din fundul grădinii în fața colegului de bancă. acuma, recunosc, eu nu știu chiar toate detaliile, și nici n-au atâta importanță. important e că atunci când doi copii proști nu se înțeleg, nu tre’ să-i obligi să se suporte pe parcursul întregului program școlar. și mai ales, nu-i firesc să te folosești de capacitatea unuia de-a fi calm ca să-l calmeze și pe altul. că s-ar putea să-l calmeze cu un bocanc pe cap. în fond, nici nu mi se pare așa o tragedie. care nu s-a bătut în școală, ăla nu-i bărbat. până și eu m-am bătut în școală. îs mici și n-au minte și se provoacă reciproc aiurea că se cred cocoși. și toată treaba trebuia rezolvată tot în clasă, că n-a ajuns vreunul internat la spital. dar dată fiind o cârmuitoare a clasei demnă de tot respectul pentru calitățile-i pedagogice, s-a ajuns la consiliu și chestii, și ambii copii proști au nota scăzută la purtare. unul mai mult, că a dat pumnii, altul mai puțin, probabil din milă că are capu-n dâmburi. și persoana vinovată că i-a forțat pe ăștia doi să se împungă, în loc să-i lase să se ignore de la distanță, nu știu cum e trasă la răspundere. dar mă rog, toate la timpul lor. important e că frate-meu acum e premiant la școala vieții, iar eu îl bat frățește pe umăr, că nu mi se pare un capăt de lume o serie de pumni la clasa a șaptea. e bine, totuși, că glorioasa școală ia măsuri aspre în astfel de condiții. și aștept cu interes măsurile aspre și împotriva neregulilor cadrelor didactice, că la elevi văd că e ușor.

a nu se citi ca și cum critic decizia școlii în privința scăderii notei la purtare. dacă s-a ajuns acolo, asta e, au meritat-o. dar poate, doar poate, își calculează mai bine metodele de prevenire a situațiilor de genul ăsta. că dacă aranjăm toți elevii din școală-n bănci numai pe baza unor calcule psihologice fine, s-ar putea să termine toți liceul cu nota scăzută la purtare. unii și fără dinți în gură, probabil.

*

în altă ordine de idei, când o pufă mică mă strigă prin casă „nana! nana!”, mă topesc. și când ne facem po. adică poze. po. și când ne comparăm brățările. și când îmi arată unde am țâțe, în caz că uitasem. e bine să fii o nană. recomand tuturor să fie nane.

Lasă un răspuns

